نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 916
|
امتیاز مطلب : 103
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel
بهترین نتیجه کاروان ورزش ایران پس از انقلاب رقم خورد

خبرگزاری فارس: در حالی که چند روز دیگر تا پایان بازی‌های آسیایی گوانگجو باقی مانده کاروان ورزش ایران بهترین عملکرد خود را پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر جای گذاشت.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از گوانگجو، شانزدهمین دوره بازی های آسیایی به لحاظ نتیجه گیری و کسب مدال برای کاروان ایران بهترین دوره این مسابقات بعد از انقلاب اسلامی بوده است. این در حالی است که مسابقات تا جمعه ادامه خواهد داشت و کاروان ایران همچنان شانس کسب مدال و بهبود رکورد خود را دارد.

در زیر نگاهی گذارا به مدال های کسب شده در بازی های آسیایی توسط کاروان ایران پس از انقلاب اسلامی شده است:

*نهمین دوره در دهلی نو ۱۹۸۲
کاروان ورزشی ایران در این دوره ۴ مدال طلا، ۴ نقره و ۴ برنز کسب کرد و در مکان هفتم قرار گرفت.

*دهمین دوره در سئول ۱۹۸۶
ورزشکاران ایران با ۶ مدال طلا، ۶ نقره و ۱۰ برنز به کار خود خاتمه دادند و در مکان چهارم جدول قرار گرفتند.

*یازدهمین دوره در پکن ۱۹۹۰
ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۶ نقره و ۸ برنز به کار خود پایان داد و در رتبه پنجم ایستاد.

*دوازدهمین دوره در هیروشیما ۱۹۹۴
کاروان ورزشی ایران با ۹ مدال طلا ، ۹ نقره و ۸ برنز در مکان هفتم قرار گرفت.

*سیزدهمین دوره در بانکوک ۱۹۹۸
ورزشکاران ایران با ۱۰ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۱۳ برنز در مکان هفتم جای گرفتند.

*چهاردهمین دوره بوسان ۲۰۰۲
کاروان ایران در این دوره صاحب ۸ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۴ برنز شد و در مکان دهم قرار گرفت.

*پانزدهمین دوره در دوحه ۲۰۰۶
ورزشکاران ایرانی صاحب ۱۱ مدال طلا، ۱۵ نقره و ۲۲ برنز شدند و در مکان ششم ایستادند.

شانزدهمین دوره در گوانگجو ۲۰۱۰(تاکنون)
درحالی که هنوز مسابقات این دوره به پایان نرسیده کاروان ایران صاحب ۱۲ مدال طلا، ۸ نقره و ۱۵ برنز شده و اکنون در رتبه چهارم قرار دارد.



:: بازدید از این مطلب : 878
|
امتیاز مطلب : 76
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel

 



:: بازدید از این مطلب : 948
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel

سلام

خوش اومدید

 

**نظر یادتون نره**



:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel

17شهریور سال 1357

در راهپیمایی روز پنجشنبه 16 شهریور مردم اعلام  کردند که فردا صبح دوباره از میدان شهدا حرکت خواهند کرد.

در نخستین ساعات صبح روز جمعه  17 شهریور رادیو اعلامیه دولت را که خبر از برقراری حکومت نظامی  در تهران و 11 شهر دیگر ایران می‌داد، با لحنی تهدیدآمیز به تکرار قرائت کرد و از مردم خواست که در خیابان‌ها و معابر اجتماع نکنند و به خانه‌های خود بازگردند، اما مردم تهران در آن روز در برابر گلوله‌های دژخیمان ایستادند و فریاد الله اکبر، خمینی رهبر و مرگ بر شاه سردادند.انقلاب

مزدوران شاه، زنان و مردان مسلمان و دلیر را به گلوله بستند. هیچ کس به درستی نمی‌داند که در آن روز چند هزار نفر از مردم تهران به شهادت رسیدند، آنقدر مسلم بود که از صبح تا عصر محلات جنوبی تهران پر از کامیون‌های نیروهای مسلح شاه و آکنده از صدای رگبار تیر و آمبولانس‌ها و بیمارستان‌ها نیز مملو از شهیدان و مجروحان بود.

تعداد زیادی از زنان و دختران جوان نیز در میان شهیدان وجود داشتند و چادرهای سیاهشان به خون پیکرشان آغشته بود.

17 شهریور و روز تجلی ایمان و اراده ملت و روز حماسه و فداکاری و روز افتخار اسلام و مسلمین شد و به صورت نقطه عطفی در تاریخ انقلاب درآمد.

آغاز ماه محرم

ماه محرم نزدیک بود و همه می‌دانستند که با طلوع این ماه خیزش و جهش جدیدی در انقلاب پیدا خواهد شد.

امام خمینی چکیده فرهنگ اسلامی و جامعه شناس واقعی جامعه ایران بودند، ظرفیت انقلاب محرم را خوب می‌شناختند. این بود که چند روز قبل از ماه محرم با پیامی فصیح که از آن عطر کلام حق به مشام می‌رسید، دل‌ها را متوجه کربلای حسینی کردند و فرمودند:

با حلول ماه محرم، ماه حماسه و شجاعت و فداکاری آغاز شد. ماهی که خون بر شمشیر پیروز شد. ماهی که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم و داغ باطله را بر جبهه ستمکاران و حکومت‌های شیطانی زد.

ماهی که به نسل‌ها در طول تاریخ راه پیروزی خون بر سرنیزه را آموخت. ماهی که شکست ابرقدرت‌ها را در مقابل کلمه حق به ثبت رساند. ماهی که امام مسلمین راه مبارزه با ستمکاران را به ما آموخت.

راهپیمایی تاسوعا و عاشورا

نهضت امام خمینی از آغاز متکی و مبتنی بر نهضت  امام حسین (ع) بود. واقعه 15 خرداد سال 1342 هجری شمسی در ماه محرم و 2 روز پس از عاشورا واقع شده بود.

این‌بار هم تاسوعا و عاشورای دیگری پس از 15 سال فرا رسیده و ملت آماده بود تا با شعار کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، حماسه عاشورا را بار دیگر در برابر یزید زمان تکرار کند.انقلاب

اعلام تشکیل شورای انقلاب

روز 23 دی ماه در اجتماع عظیمی که مردم به مناسبت گشایش دانشگاه تهران برپا کرده بودند، پیامی از امام خمینی(ره) قرائت شد که در آن رسماً تشکیل شورای انقلاب اعلام شده بود.

در قسمتی از این پیام آمده بود:

«به موجب حق شرعی و بر اساس اعتماد اکثریت قاطع مردم ایران که نسبت به اینجانب ابراز شده است، در جهت تحقق اهداف اسلامی ملت شورایی به نام شورای انقلاب اسلامی مرکب از افراد باصلاحیت و مسلمان و متعهد مورد وثوق موقتاً تعیین شده و شروع به کار خواهند کرد.

این شورا موظف به امور معین و مشخصی شده است که از آن جمله مأموریت دارد تا شرایط تأسیس دولت انتقالی را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد و مقدمات اولیه آن را فراهم سازد. دولت موقت در اولین فرصت که مناسب و صلاح دانسته شود به ملت معرفی و شروع به کار خواهد نمود.»

این نخستین‌بار بود که رسماً از سوی رهبر انقلاب تشکیلات و برنامه‌های آینده حکومت اسلامی اعلام می‌شد. این خبر در داخل و خارج از کشور انعکاس وسیعی یافت و به مردم که پیروزی را نزدیک می‌دیدند، دلگرمی بیشتری بخشید و در کنار مبارزات ویرانگر، نشانه‌های حرکتی سازنده را برای آینده انقلاب آشکار کرد.

فرار شاه

نزدیک به 10 روز پس از نخست وزیری بختیار، شاه با تشکیل شورای سلطنت در 26 دی ماه 57 از کشور خارج شد.

فرار شاه نخستین قدم در راه پیروزی بود. مردم توانسته بودند طاغوت پر نخوت زمانه را که 37 سال غاصبانه و به زور بر مال آنها حکومت کرده بود، مجبور به فرار کنند. شادی و شعف مردم پس از شنیدن خبر فرار شاه دیدنی بود و خاطره آن روز هرگز از ذهن ملت فراموش نمی‌شود.

بازگشت امام خمینی به وطن

سرانجام صبح روز 12 بهمن 1357 بود که رهبر انقلاب به روی پله‌های هواپیما ظاهر گردیدند.

جمعیت انبوهی که به استقبال رهبر خود رفته بودند در فرودگاه و در طول مسیر آن تا بهشت زهرا در طرفین خیابان ساعت‌ها به انتظار نشسته بودند تا حتی یک لحظه از نزدیک چهره نورانی رهبر دور از وطن خویش را ببینند.

همه شهر گلباران و چراغانی بود. خنده از لب‌های هیچکس دور نمی‌شد. میلیون‌ها انسان که از سراسر ایران برای دیدار امام خمینی (ره) به تهران آمده بودند در انتظار بودند.

عده‌ای نیز در شهرستان‌ها دقیقه شماری می‌کردند. در فرودگاه عده‌ای از علما و یاران دیرین امام خمینی (ره) به استقبلال آمده بودند.

امام خمینی (ره) قصد داشتند ابتدا در دانشگاه تهران چند دقیقه صحبت کنند، اما فشار جمعیت به حدی بود که این کار غیرممکن می‌نمود، لذا مستقیماً به بهشت زهرا تغییر مسیر دادند و این خود نمایانگر احترام و ارزشی است که امام خمینی (ره) قلباً به شهیدان و راه آنها دارند که به جای رفتن به هر محل دیگر بهشت زهرا را پس از 15 سال دوری از وطن جهت سخنرانی انتخاب می‌کنند.

مقصد امام خمینی (ره) در بهشت زهرا مزار شهدای گلگون کفن 17 شهریور بود.

اعلام تشکیل دولت موقت

امام پس از بازگشت از بهشت زهرا در یک اقامتگاه ساده در جنوب شهر منزل گزیدند.

پس از ورود امام، سیل جمعیت بی‌وقفه برای دیدار در جریان بود. مردم اندک اندک با مقدماتی که برای ورود امام و استقبال از ایشان ترتیب داده بودند آمادگی تشکیلاتی پیدا می‌کردند.

در روزهای 15 تا 22 بهمن در کشور 2 دولت وجود داشت، یکی دولت موقت انقلاب اسلامی که مشروعیت و قانونی بودن خود را از حکم امام بدست آورده و مورد تأیید همه ملت بود و دیگری دولت بختیار که مردم و کارمندان انقلابی ادارات حتی اجازه نداده بودند وزیران کابینه او به داخل ساختمان وزارتخانه‌ها وارد شوند.[روز‌های انقلاب به روایت بانو خانم]

واقعه نیروی هوایی

مردم دسته دسته به دیدن امام می‌رفتند. ایران یکپارچه در جوش و خروش بود. همه چیز خبر از یک تحول سریع قریب الوقوع می‌داد.

روز جمعه 20 بهمن، شب هنگام ناگهان صدای الله اکبر مردم از بام‌ها برخاست. خبر رسید که لشگر گارد شاهنشاهی به تعدادی از افراد نیروی هوایی که به انقلاب پیوسته‌اند حمله و تیراندازی کرده است.

مردم از همه جا به طرف پادگان نیروی هوایی شتافتند. درگیری و اجتماع مردم تا صبح به طول انجامید. افراد نیروی هوایی با مشاهده امت حزب الله جان بر کف درهای پادگان را به روی مردم گشودند. درهای اسلحه خانه شکسته شد و مردم مسلح شدند.

اعلام حکومت نظامی

با مسلح شدن مردم، شهر به حالت جنگی درآمد. ساعت 2 بعد از ظهر روز شنبه 21 بهمن رادیو که در اشغال نظامیان بود اعلام کرد که از ساعت 4 بعد از ظهر حکومت نظامی برقرار است و احدی حق عبور و حضور در معابر را ندارد.انقلاب

معلوم بود که آمریکا می‌خواهد آخرین حربه خود را به کار برد. ساعت‌های تعیین سرنوشت فرا رسیده بود. همه منتظر بودند ببینند امام در برابر این تهدید جدی چه عکس‌العملی نشان می‌دهد.

اندکی قبل از آغاز حکومت نظامی اعلامیه امام که در آن  حکومت نظامی را لغو کرده بود در شهر دست به دست و دهان به دهان منتشر شد. امام فرموده بودند:

«... اعلامیه امروز حکومت نظامی خدعه و خلاف شرع است و مردم به هیچ وجه به آن  اعتنا نکنند. برادران و خواهران عزیزم هراس به دل خود راه ندهید که به خواست خداوند تعالی حق پیروز است ....»

مردم یکپارچه به خیابان‌ها آمدند، جمعیت در همه‌جا موج می‌ز‌د، حکومت نظامی شکست خورد و درگیری بین مردمی که مسلح شده بودند و نیروهایی که از ارتش به مردم پیوسته بودند با تانک‌ها و قوای گارد و بعضی مراکز نظامی و کلانتری‌ها آغاز شد.

پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357

انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن سال 1357 به پیروزی رسید و مردم انقلابی، اداره حکومت کشور را به دست گرفتند.

پس از پیروزی انقلاب، ایران از نظر اوضاع و احوال داخلی عرصه حوادث تاریخی و مهم بی‌شمار و از نظر مسائل بین‌المللی کانون توجه سیاستمداران و عموم مردم جهان شد. این انقلاب نهضت مستقلی بود و با تأثیری که بر مستضعفان و مخصوصاً مسلمانان جهان به جا نهاده بود کاخ‌های مستکبران را به لرزه افکنده بود.

به همین جهت از آغاز، آماج دشمنی و توطئه ابرقدرت‌ها شد. در سال‌های پس از پیروزی انقلاب کمیت و کیفیت حوادث کشور به اندازه‌ای فراوان و مهم بوده است که سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و حتی سال 1357 در مقایسه با آن بسیار آرام و کم حادثه است.



:: بازدید از این مطلب : 799
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel


 

دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست كه گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین كننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌كردند كه فاتحینی هستند كه بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع كردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به كار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است كه خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه كرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید كلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. صداوسیما باید فیلمها و سریالهای تلویزیونی و برنامه هایی بمناسبت دهه فجر تهیه كند كه یادآور خاطره های خوش انقلاب باشد و حضور همه جانبه ی مردم و حل شدن آنان را در دوران انقلاب نشان دهد.

منبع:

تبیان اصفهان



:: بازدید از این مطلب : 812
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel

درحالي كه دولت بختيار درباره نحوه جلوگيري از ورود امام خميني به ايران هنوز مشغول رايزني بود، امام آماده بازگشت به ايران شدند.

ايشان پيش از اينكه عناصر وابسته به رژيم پهلوي در جهت جلوگيري از ورود ايشان به ميهن حركتي كنند، بااعلاميه‌اي راه توطئه را بستند و اعلام كردند به رغم بسته بودن فرودگاهها و پخش شايعاتي براي جلوگيري از اين سفر، ايشان هر زمان بخواهند به ايران مراجعت مي‌كنند.

كميته استقبال در تهران برنامه مفصلي براي استقبال از ايشان تهيه ديد. بازماندگان رژيم پهلوي ، بازگشت امام را به مصلحت خود نمي‌دانستند، درحالي كه مساله مراجعت رهبر به سرعت در راس همه خواست‌هاي ملت قرارگرفته و به نخستين درخواست اجتماعات و تظاهرات عظيم مردمي تبديل شده بود.

مسجد دانشگاه تهران به مركز ثقل اين تقاضا تبديل شد. تحصن دانشگاهيان و علما در دانشگاه تهران مبارزه را شديدتر كرد.  سرانجام اين تحصن و ديگر حوادث روزهاي بعد، دولت بختيار را مجبور به تن دادن به درخواست مردم وگشودن فرودگه کرد.

درست در آخرين ساعات روز 9 بهمن ماه سال 1357 ناگهان بختیار اعلام کرد که فرودگاه برای ورود « آیت الله خمینی » باز است . به گفته بختیار او نمب توانست مانع بازگشت یک تبعه ایرانی به کشورش بشود.

بعلاوه او متوجه شد كه اعلام آمادگي امام براي بازگشت به ميهن و جلوگيري از ورود ايشان ، مردم را بيش از پيش به هيجان آورده و ابعاد ناآرامي‌ها را وسعتي غير قابل توصيف بخشيده است .  روز موعود به سرعت نزديك مي‌شد و مردم بي‌صبرانه خود را براي پرشكوه ترين استقبال در سراسر تاریخ معاصر ایران آماده مر کردند .

 سرانجام صبح روز 12 بهمن سال 1357 فرا رسيد، رهبر انقلاب پس از چهارده سال و چند ماه تبعيد با هواپيماي  747 شركت "ايرفرانس " عازم ايران شدند.

يكصدوپنجاه تن از زبده‌ترين خبرنگاران خارجي كه عمده‌ترين شبكه خبري دنيا را تشكيل مي‌دادند، همراه امام در "پرواز انقلاب" حضور داشتند.

در فرودگاه پاريس، امام ضمن پيامي به ملت فرانسه، از ميهمان نوازي و آزادمنشي مردم و دولت فرانسه .اهالی نوفل لوشاتو ، تشکر کردند به چند سوال خبرنگاران پاسخ گفتند

ایشان در مورد بختیار ، مواضع قبلی خود را تکرار کردند وگفتند :« ملاقات را نمی پذیرم  مگر آنکه استعفا دهد وکنار رود » در مورد ارتش ، ضمن تایید تماسهایی که در تهران با ارتش بوده است گفتند : « اگر مقتضی بدانم ، باز تماس حاصل خواهیم کرد .»

امام با 50 نفر از همراهان ، به ايران بازگشتند. كميته استقبال مسئوليت امور انتظامي را بر عهده داشت . چگونگی استقبال مردم از امام خمینی (ره )  در تاریخ معاصر ایران بی سابقه است .

مراسم ورود امام ، به طور زنده از صدا وسیما پخش می شد . فرستنده تلوزیون در حال پخش مستقیم مراسم استقبال بود ومیلیونها بیننده مشتاق ، شاهد فرود هواپیمای حامل امام (ره) وهمراهان وباز شدن درهای هواپیما بودند.

در همان زمان كه لحظه تاريخي ورود امام و خروج ايشان از هواپيما نشان داده شد، ناگهان استوديوهاي پخش توسط گارد شاه به اشغال درآمد، برنامه پخش مستقيم قطع و سرود شهنشاهی پخش شد.

پرپيدا بود كه رژيم باچنين برخوردي چگونه خشم عمومي ملتي را كه سرا پا شور و هيجان بود برخواهد انگیخت .

 هواپيماي ايرفرانس حامل امام و همراهان در ساعت 9/30 صبح در فرودگاه مهر آباد به زمین نشست .لحظاتی بعد امام خمینی ، پا بر خاک میهن گذاشتند.

ایشان در سخنان کوتاهی پس از تشکر از استقبال کنندگان ، با تکرار برنامه سیاسی خود دولت بختیار را غیر قانونی وغاصب اعلام کردند .

جمعيت انبوهي كه از همه سوي ايران به استقبال رهبركبير انقلاب رفته بودند در طول مسير حركت ايشان در دو طرف خيابان ساعتها به انتظار ماندند، تا حتي براي يك لحظه هم كه شده از نزديك چهره رهبر دور از وطن خود را ببينند. همه شهر گلباران و چراغاني بود. شادي و لبخند بر چهره ولبان همه نقش بسته بود .

امام در ابتدا قصد داشتند در دانشگاه تهران كه تا آن روز يكي از پايگاه‌هاي مهم انقلاب بود چند دقيقه‌اي صحبت كنند، اما فشار جمعيت به حدي بود كه اين كار غير ممكن مي‌نمود، لذا  بطورمستقيم به "بهشت زهرا" تغيير مسير دادند و اين خود نمايانگر احترام و ارزشي است كه امام قلبا به شهيدان راه آزادي داشتند.

مقصد امام در بهشت زهرا مزار شهداي گلگون كفن 17 شهریور بود . در بهشت زهرا امام طی سخنانی بیش از هر چیز بر آزادی واستقلال میهن تکیه کردند وبا تاکید بر حاکمیت ملی نقش مردم در تعیین سرنوشت خود ، غیر قانونی بودن مجلس شورای ملی وسنا را مطرح کردند .

ايشان فرمودند: چنانچه حكومت و سلطنت دولتي و فردي، در يك مرحله راي مردم بوده باشد و آن حكومت و دولت مشروعيت قانوني داشته باشد، اين امر، حق آن مردم و نسلهاي بعدي را از بين نمي‌برد كه هر زمان آن تصميم را نادرست ديدند، آن را لغو كنند.

در اين سخنراني تاريخي و مهم، ايشان محورهاي اساسي حكومت آينده را ترسيم كردند و فرمودند درباره تعيين دولت به پيشتيباني از مردم اقدام خواهند كرد.

به این ترتیب روز 12 بهمن سرآغاز دهه فجر ، به عنوان یک روز فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب ایران ثبت شد ودر خاطرویاد ملت ایران برای همیشه باقی ماند .

 



:: بازدید از این مطلب : 866
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel

پانزدهم بهمن 1389

 

 

         همسر شهید مسعود علی محمدی استاد دانشگاه تهران که در بمب گذاری دی ماه سال 88، به دست تروریستهای عمال رژیم صهیونیستی، شهید شد امروز 12 بهمن ماه به مناسبت آغاز ایام دهه فجر در حرم مطهر حضرت امام (ره) سخنرانی کرد.
         
          به گزارش کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد مرکزی دهه فجر، منصوره کرمی، همسر شهید علی محمدی با درود و سلام به روح پاک شهیدان، امام شهیدان و خانواده ی شهدا و ایثارگران پیام خود را آغاز کرد و گفت: به عنوان نماینده خانواده شهدا،جانبازان و آزادگان می خواهم سخنی چند با امام بگویم. قبل از همه خدا را شکر می گویم که به من چنین لطف بزرگی عطا نمودند تا بتوانم در این جایگاه حاضر شوم و در جوار مرقد مطهر حضرت امام(ره) با او صحبت کنم.
          وی ادامه داد: اماما! هرگز 12 بهمن سال 1357 را فراموش نخواهم کرد که ملت ایران چگونه خیابانها را گل باران کردند و من پسرنوجوانی را دیدم که می گفت اگر اجازه ندهند امام وارد فرودگاه شود ما همه دستمان را بازکرده و کف دست خود را فرودگاه امام خواهیم کرد. من تجمع میلیونی مردم از فرودگاه تا بهشت شهیدان را هرگز فراموش نمی کنم، جمعیت آن قدر زیاد بود که راهی یک ساعت را ساعتها طول کشید تا طی کردیم.
          وی گفت:آری ما همان ملتی هستیم که به استقبال تو آمدیم و با عشق و امید به خدا انقلاب را آغاز کریم. ما همان ملتی هستیم که وقتی تو به سوی خدا عروج کردی باز تورا آنچنان بدرقه کردیم که در تاریخ فراموش نشدنی است. آری!ملت ایران تو را بت شکن زمان خواند و تو را همیشه روی چشمان خویش قرار خواهد داد.
          همسر شهید علی محمدی در سخنان خود گفت: اماما! ما به نمایندگی از خانوده ی شهدا و جانبازان و آزادگان در اینجا با شما پیمان می بندیم که از انقلاب اسلامی خود که خونهای زیادی به پای آن ریخته شده و جانها فدای را پاس بداریم و از همه دستاوردهای آن پشتیبانی کنیم و اجازه ندهیم که دشمنان انقلاب ذره ای خدشه بر آن وارد کنند. ملت ایران همیشه در راه آرمانهای خود پایدار و ثابت قدم است.
          وی با بیان اینکه ملت ایران پس از گذشت 32 سال امام را فراموش نکرده و نمی کند، افزود: اماما! ما خواسته هایت را به گوش جان سپرده ایم و همچنان پشتیبان ولایت فقیه خواهیم بود. خدا را شکر آیت الله خامنه ای همچنان با هدایت کشتی انقلاب، ادامه دهنده راه پر برکت شما هستند. ما در این سالها دیدیم دشمنان انقلاب چگونه و با چه ترفندهایی همیشه خواسته اند به انقلاب اسلامی لطمه بزنند. یک بار با حمله ی نظامی امریکا به طبس و بار دیگر با جنگ 8 ساله عراق با ایران و دفعه ی دیگر با اجیر کردن منافقین و کشتار و ترور مردم بی گناه و هر بار به شکلی و در این یکسال اخیر با به شهادت رساندن دانشمندان شجاع و دلیر ما دکتر مجید شهریاری و دکتر مسعود علی محمدی که سالیان سال جز خدمت به مملکت و عشق به انقلاب چیزی در سر نمی پرورانند.
          همسر شهید علی محمدی در ادامه سخنرانی خود گفت: دشمنان ما از جمله امریکا و اسرائیل با این خیال باطل فکر کردند که می توانند به آرمانهای ملت ایران صدمه زده و کشور را به عقب کشانده و جلوی پیشرفت ایران عزیز را بگیرند. ما به عنوان نماینده ی خانواده ی شهدا و جانبازان و آزادگان با شما پیمان می بندیم که همواره از جمهوری اسلامی حمایت کرده و اجازه نمی دهیم هیچ خائن و جنایتکاری بتواند به کشور ما صدمه بزند.
          وی در پایان افزود: امروزه ملت آگاه و با بصیرت ایران پی به نیت شوم دشمنان برده است و می داند که آنان نمی خواهند ملت ایران استقلال داشته باشد و خود بتواند برای کشور خویش تصمیم بگیرد. اماما! ما در اینجا باشما عهد می بندیم که ملت ایران همیشه در صحنه پایدار و استوار باقی بماند و با جان و دل حافظ اصل ولایت فقیه به عنوان بزرگترین میراث اندیشه های پاک شما و نظام مقدس جمهوری اسلامی باقی بماند.
          گفتنی است استاد شهید مسعود علی محمدی از اساتید برجسته ی فیزیک هسته ای دانشگاه تهران و از نخستین دانش آموختگان دکترای فیزیک در داخل ایران بود. وی در سال 1374 تدریس در دانشگاه تهران را آغاز کرد و در مقاطع مختلف تحصیلی شاخه فیزیک در دانشگاه تربیت معلم هم تدریس داشت. وی همچنین به عنوان استاد راهنما و مشاور در پروژه‌های پایان‌نامه‌های مرتبط با فیزیک هسته ای فعالیت می کرد و از بزرگترین دانشمندان هسته ای کشور بود که در صبحگاه 22 دی ماه سال 88، هنگام خروج از منزل بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور، توسط عمال رژیم صهیونیستی ترور شد.
         



:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel

 



:: بازدید از این مطلب : 731
|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، حميدرضا آيت‌اللهي پنج‌شنبه شب در نشست معرفتي «ايران متحول، غرب جديد» در خانه مشروطيت اصفهان اظهار داشت: اومانيست‌ها پس از پيشرفت فناوري در غرب در قرن 19 در وجود خدا ترديد كردند و به كساني كه به خداوند اعتقاد داشتند، لقب بيمار دادند.
وي با بيان ديدگاه‌هاي مختلف دانشمندان غربي درباره خدا افزود: در اواخر قرن 19 ماركس جمله معروف خود، دين افيون توده‌هاست را مي‌گويد و فورباخ مي‌گويد «همين آرزوهاي ماست كه تبديل به خدا شده‌ است».
رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي با بيان اينكه اومانيست خدا را به فراموشي مي‌سپارد، تصريح كرد: اومانيست‌‌ها از خداپرستي به عنوان مراسم قديمي و تاريخي مردم ياد مي‌كنند و درباره حق يا باطل بودن خداپرستي صحبت نمي‌كنند.
آيت‌اللهي با اشاره به اينكه اومانيست‌ها نمي‌گويند خدا نيست بلكه بايد به خدايي كه آنها براي انسان تعريف مي‌كنند، معتقد بود، خاطرنشان كرد: اومانيست‌ها الهياتي با نام الهيات مرگ ‌خدا را در جامعه رواج دادند.
وي با بيان اينكه مجله تايمز در سال 1960 مطلبي با عنوان خدا مرد را چاپ كرد، گفت: غرب به سبب غرور علمي ناشي از پيشرفت فناوري به اين اعتقادات رسيد، اما پس از انقلاب اسلامي ايران، مجله تايمز در سال 1983 مطلبي با عنوان خدا برگشت را چاپ كرد.
رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي با بيان اينكه قطعيت‌هاي موجود در غرب در ابتداي قرن 20 مورد ترديد واقع شد، تصريح كرد: فيزيك نيوتني اول قرن 20 زير سؤال مي‌رود‌ و فيزيك كوانتومي و‌ فيزيك نسبيت جايگزين فيزيك نيوتني مي‌شود.
آيت‌اللهي با اشاره به اينكه دستاورد پيشرفت فناوري در غرب به وجود آمدن جنگ جهاني اول و دوم كه 45 ميليون كشته داشت، بود، اضافه كرد: انقلاب اسلامي ايران به جهان غرب نشان داد كه روشي براي زندگي كردن به غير از روش‌هاي آنها وجود دارد؛ غرب پس از انقلاب اسلامي ايران ضربه‌ سختي خورد و اين انقلاب تعريف جديدي از انسان ارائه كرد.
وي به نظر امام درباره دو قطب شرق و غرب اشاره كرد و بيان داشت: امام خميني (ره) هيچ‌كدام از اين دو قطب را نپذيرفتند و شعار نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي را سر دادند.
رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي با بيان وقايع اتفاق افتاده در غرب پس از انقلاب اسلامي ايران، عنوان داشت: پس از انقلاب موج جديد معنويت‌خواهي در جهان رواج پيدا كرد و اومانيست‌ها دريافتند كه مردم از نگاه مادي به عالم زده شده‌اند.
آيت‌اللهي با بيان اينكه اومانيست‌ها به اين نتيجه رسيدند كه مردم غرب نياز به معنويت دارند، ادامه داد: اومانيست‌ها به تبليغ معنويت‌هاي كاذب روي آوردند و بوديسم و پس از آن معبدهاي بوديسمي در غرب رواج دادند؛ آنها به ديني كه احكام و فقه نداشته باشد را ترويج دادند.
وي با بيان اينكه ارزش‌ها‌ در انقلاب اسلامي ايران تغيير پيدا كرد، خاطرنشان كرد: امام خميني (ره) به انسان‌ها ارزش‌هاي تازه‌اي‌ از جمله عزت، كرامت انساني و هدف متعالي براي زندگي را آموختند و ارزش‌هاي غربي را پوچ و بي‌ارزش جلوه دادند.
 



:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel

باپیروزی انقلاب اسلامی ، شرایط نوینی در ایران پدید آمد که سرنوشت ملت ایران را در مسیر جدیدی قرارداد و دیری نپائید که نشانه های این تحرک به صورت یک حرکت ملی و مبتنی بر باورهای دینی در بخش های مختلف انکشاف وسازندگی ایران اسلامی آشکار شد.
یکی از ویژگی های سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، آغاز خيزشي بزرگ برای جبران عقب ماندگی های گذشته در عرصه های علمی و پیشرفت صنعتی است .
دستیابی به انرژی هسته ای برای مصارف صلح آمیز نيز از جمله این موفقیت ها است که امروز به یکی از افتخارات علمی ملت ایران تبدیل شده است.

خبر دستیابی ایران به چرخه تولید سوخت هسته ای ازطریق غنی سازی اورانیوم باراه اندازی یک زنجیره کامل غنی سازی ، در روز بیستم ماه حمل سال 1385 / 8 اپریل - 2006.م / ازسوي محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی در شهر مشهد مقدس اعلام و این روز درتقویم ایران به نام روز ملی فناوری هسته ای نامگذاری شد .
توانمندی ایران درعرصه انرژی هسته ای که براستعدادها وخلاقیت های جوانان ومتخصصان ایرانی تکیه دارد ، نقطه عطفی درشکوفایی استعدادهای علمی ایران اسلامی به شمار می رود، اما این موفقیت به آسانی بدست نیامده است.

پیشینه فعالیتهای ایران برای بهره مندی از دانش هسته ای به 25 سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی باز می گردد ، سالهایی که مقارن با دوران اوج وابستگی رژیم شاه به امریکا بود . درسال 1956 موافقتنامه ای درخصوص همکاری هسته ای میان ایران وامریکا امضا شد . یک سال بعد ایران به عضویت آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA ) درآمد وبه فاصله یک دهه درسال 1967 يک رآکتور پنج مگاواتی آموزش وتحقیقاتی ، با همکاري امریکا دردانشگاه تهران نصب وراه اندازی شد .

برنامه هسته ای ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با پیوستن ایران به معاهده منع تولید و گسترش سلاحهای اتمی ( NPT ) درسال 1968 ازسرعت وشتاب بیشتری برخوردار شد و سه سال بعد سازمان انرژی اتمی ایران با برنامه احداث نیروگاه هسته ای برای تولید برق تاسیس شد . در همان مقطع مذاکراتی میان ایران و کشورهای آلمان ، فرانسه وامریکا برای خرید نیروگاههای هسته ای انجام شد وسازمان انرژی اتمی ایران نیز قراردادهای مربوط به تامین سوخت 60 ساله و قابل تمدید را با سه کشور مذکور برای تامین سوخت نیروگاه ها منعقد کرد.
براساس قراردادی که بین سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت " گرانت ورک یونیون " آلمان غربی منعقد شد ، این شرکت موظف شد یک رآکتور 1200 مگاواتی را دربوشهر در جنوب ایران راه اندازی کند.
فرانسوی ها نیز درسال 1967 در قراردادی مشابه ساخت دونیروگاه هسته ای با ظرفیت 900 مگاوات در "دارخوین " در جنوب ایران را برعهده گرفتند .
رژیم شاه در ایران در اقدامی حمایتی از فعالیت های هسته ای شرکت های فرانسوی، ده فیصد سهام شرکت غنی سازی اورانیوم فرانسه موسوم به "اوردیف " را که به صورت کنسرسیوم شرکتهای بین المللی متشکل از بلجیم، ایتالیا، اسپانیا وفرانسه درزمينه غنی سازی اورانیوم فعالیت می کرد ، خریداری کرد . به این ترتیب ایران وارد جرگه مشتریان برق هسته ای طیف کشورهای هم پیمان امریکا شد . اما این هم پیمانی عمرچندانی نداشت و با پیروزی انقلاب اسلامی و خارج شدن ایران از زیرسلطه امریکا عملاً همه وعده های داده شده به رژیم شاه برای هسته ای شدن ایران به حال تعلیق درآمد . به این ترتیب مجموعه فعالیتهای هسته ای ایران فقط به طرح نیروگاه بوشهر ختم شد که تنها نیمی از فعالیت های اجرایی آن درسطح عملیات فزیکی انجام شده بود.
با پیروزی انقلاب اسلامی قراردادهای هسته ای ایران وغرب به حالت تعلیق درآمد وباشروع جنگ تحمیلی ، تاسیسات بوشهر و دارخوین مورد تهاجم گسترده طیارات عراقی قرارگرفت .
شرکتهای آلمانی وفرانسوی نیز به بهانه عدم امنیت ، اقدام به فسخ یک جانبه قراردادهای خود با ایران کردند . این اقدامات در واقع سرآغاز کارشکنی های غرب برای جلوگیری از پیشرفت وسازندگی ایران بود که به تدریج در سایربخش های انکشاف صنعتی و اجرایی از جمله با فشار امریکا به جاپان برای انصراف از مشارکت در طرح ساخت بند کارون -3 نمایان تر شد .
البته برای ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران مسلم بود که دشمنان ایران ، هیچگاه قدمی برای پیشرفت ایران برنخواهند داشت . تجربه هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز نشان داد که امریکا به چیزی جز نابودی و شکست انقلاب اسلامی در ایران نمی اندیشد . بنابراین ، تصور اینکه غرب بخواهد قدمی برای ایران آن هم در زمینه دانش هسته ای بردارد ، اساساً دور از ذهن بود. از اینرو با آغاز روند بازسازی ایران پس از پایان جنگ تحمیلی ، جمهوری اسلامی ایران مذاکراتی را با روسیه به منظور اتمام پروژه نیمه تمام نیروگاه برق هسته ای هزارمگاواتی بوشهرآغاز کرد . این مذاکرات نیز اگرچه فراز و فرودهای فراوان داشت ، سرانجام درچارچوب توافقنامه ای که درسال 1996 بین ایران وروسیه امضاء شد ، کارتکمیل نیروگاه بوشهر آغاز شد . این پروژه اکنون مراحل پایانی خود را طی می کند و قرار است سال آینده نخستین برق تولیدی این نیروگاه به طور آزمایشی وارد مدار شبکه سراسری برق ایران شود .

روند دانش هسته ای در ایران تجربه ای آموزنده است و نشان داد که ایران برای رسیدن به قله های علمی و جبران عقب ماندگی های گذشته به جهشی بزرگ نیاز دارد و این حرکت می بایست مبتنی بر خودباوری و تکیه بر دانش بومی ایران باشد واین همان نقطه آغاز و دلیل اصلی خصومت آشکار با ایران در زمینه دانش هسته ای است.
جمهوری اسلامی ایران برای تولید سوخت هسته ای مورد نیاز بیش از 20 نیروگاه هسته ای که در سند چشم انداز توسعه برای تولید بیست هزار مگاوات برق از انرژی هسته ای پیش بینی شده است ، به چرخه کامل تولید سوخت هسته ای نیاز دارد این چرخه که مرحله نخست آن با استخراج اورانیوم آغاز شد ، در مراحل بعدی با فرآوری و تولید کیک زرد و تبدیل آن به ماده اولیه سوخت هسته ای باموفقیت طی شد . با احداث دو فابریکه یو - سی - اف اصفهان و پروژه رآکتور آب سنگین اراک که تماماً تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شده است ، ایران از توان علمی و صنعتی در چرخه کامل تولید سوخت هسته ای برخوردارشد .

دستیابی ایران به تکنالوژی هسته ای یکی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود . اهمیت این دستاورد در آن است که ایران علی رغم پیچیده بودن این تکنالوژی توانست باوجود تحریم های اقتصادی ، تخنیکی ، تکنولوژیکی و سایر محدودیت ها که از سوی غرب به ایران تحمیل شد ، به این سطح از توانایی علمی دست یابد وهمین مسئله سبب شد امریکا و معدودی از کشورهای غربی جنگ روانی و فشار سیاسی بر ایران وارد کنند تا مانع از ادامه حرکت ملت ایران در مسیر پیشرفت وانکشاف در دانش هسته ای شوند. این تحرکات و فشارها در دوره فعالیت دولت نهم وارد مرحله جدیدی شد و امریکا فشار بر ایران را ازطریق ارجاع دوسیه هسته ای ایران به شورای امنیت و تحمیل چهار قطعنامه ضد ایران تشدید کرد .
طرح ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی از سال 2003 تاکنون محور عمده این دشمنی بوده است . امریکا در فاصله سالهای 2003 تا 2005 برغم همکاری گسترده ایران با آژانس و حسن نیت ایران در تعلیق داوطلبانه و موقت غنی سازی اورانیوم ، بر شدت فشارها برایران افزود، و با فشار برآژانس بین المللی انرژی اتمی ، موضوع هسته ایران را از مسیر کارشناسی خارج کرد .
این روند درحالی ادامه یافت که طیف جدیدی از ائتلاف سیاسی علیه ایران درقالب گروه 1+5 متشکل از پنج عضو دایم شورای امنیت و آلمان، رودرروی ایران قرارگرفتند وبا اتخاذ رویکردی دوگانه مانع از عملکرد شفاف آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب همکاری با ایران شدند . ایران با وجود این ، با آمادگی کامل در یک برنامه زمانبندی شده در چارچوب توافق ایران و آژانس در اگوست 2007 به تمامی سئوالات ومسایل موردنظر آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ گفت ، به گونه ای که محمد البرادعی رئیس آژانس هربار واز جمله در آخرین گزارش خود درباره فعالیت های هسته ای ایران به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در دسمبر 2008 برای چهارمین بار بر صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای ایران صحه گذارد . این درحالی بود که پیش از آن 16نهاد استخباراتی امریکا نیز در سال 2007 با انتشار گزارشی بی سابقه اذعان کردند که فعالیتهای هسته ای ایران هیچ انحرافی به سمت تولید سلاح اتمی ندارد وکاملاً منطبق با قوانین و پادمان هسته ای است .
این گزارش ها هریک به تنهایی کافی بود تا موضوع هسته ای ایران از شورای امنیت به آژانس بازگردد و به اقدامات غیرقانونی و مداخله شورا در این موضوع خاتمه داده شود . اما از آنجا که امریکا هیچگاه بدنبال حل مسایل ادعایی در این باره نبوده است ، مانع از به نتیجه رسیدن روند مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا شد . واشنگتن با ورود به قراردادهای نامتعارف هسته ای در منطقه واصرار بر تحمیل تحریم های اقتصادی بر ایران ، شورای امنیت و معاهدات بین المللی رابه ابزاری سیاسی برای مقاصد یکجانبه خود تبدیل کرد ، درحالی که چنین سیاستی را نه فقط ملت ایران بلکه خانواده بزرگ جنبش عدم تعهد با یکصد وهجده کشور عضو ، مردود و غیرقابل قبول می داند . جامعه جهانی برحق ایران برای بهره مندی کامل از چرخه سوخت هسته ای و دانش هسته ای صلح آمیز تاکید دارد و مداخله امریکا در کار آژانس بین المللی انرژی اتمی و استفاده ابزاری از شورای امنیت را تهدیدی علیه صلح و امنیت و پیشرفت ملت ها می داند . این مساله حمایت ملت ایران را در ادامه راه ، مصمم تر و سایر کشورهای در حال انکشاف را در دفاع از حقوق مشروع خود راسخ تر کرده است .



:: بازدید از این مطلب : 620
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel

ایسکانیوز: رئیس دانشگاه پیام نور گفت: انقلاب اسلامی ایران تحولی شگرف در جامعه ایرانی و به دنبال آن الگوی ارزنده ای برای تمامی جهانیان به ویژه جهان اسلام بود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، رئیس دانشگاه پیام نور در سی و یکمین جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، خاطر نشان کرد: استعمارگران می خواستند با جنگ تحمیلی و فتنه های مختلف از صدور انقلاب جلوگیری کرده و آن را محدود به مرزهای ایران کنند ولی به لطف خدا این انقلاب منحصر به مرزهای ایران نشد و همه مسلمانان جهان آن را الگو قرار دادند.
وی تصریح کرد: مبارزه با ظلم، ستم، استبداد و استعمارگران پس از انقلاب اسلامی ایران سرلوحه بسیاری از کشورهای اسلامی شد. آنها با افتخار به ظلم ستیزی اسلام و استقلال و آزادی و بندگی خدا ، به مبارزه با استعمارگران پرداختند.
دکتر زیاری به کشور لبنان اشاره کرد و تصریح کرد: این اولین بار بود که مسلمانان لبنان با شهادت طلبی تمامی دولت ها و پشتیبانان اسرائیل را از کشور خود بیرون رانده و اسرائیل را شکست دادند.
وی اضافه کرد: به دنبال این تحولات، حتی اهل تسنن فلسطین گروهی مثل حماس همان سیاست هایی را پیش گرفتند که نهضت اسلامی ایران دنبال کرد و هم اکنون احکام تابع استکبار به دنبال حمایت دولت های ضد حماسند.
دکتر زیاری گفت: این باعث افتخار است که انعکاس ارزش های انقلابی کشور اسلامی ایران به شیعیان دنیا جان تازه ای بخشیده است .
رئیس دانشگاه پیام نور به پیشرفت های کشور بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: کشور ایران در عرصه علم و دانش و امنیت به لطف خدا پیشرفت های قابل توجهی داشته و الگویی برای تمام جهانیان است.
وی به جمعیت 3 میلیون دانشجوی کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور حدود یک میلیون و 50 هزار دانشجو را تحت پوشش دارد و در دولت نهم توانسته در بعد کمی و کیفی تا حد چشمگیری ارتقا یابد ولی هنوز هم ارتقای کیفی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
دکتر زیاری با اشاره به تعداد اساتید دانشگاه ها، پروژه های عمرانی، ساخت و سازها، همت دولت نهم و تلاشی که صورت گرفته، کل کشور را به کارگاهی تشبیه کرد که به سوی تعالی و پیشرفت گام بر می دارد.
وی به تعداد پروژه های عمرانی دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: هم اکنون 270 پروژه عمرانی در دانشگاه پیام نور در دست احداث است و این در حالی است که بودجه این دانشگاه نسبت به دیگر ارگان ها چندان قابل توجه نیست.
رئیس دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه درصدد توسعه کیفی و عمق بخشیدن به محتوای دانش است.
دکتر زیاری رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را از نعمتها و دستاوردهای انقلاب دانست و اذعان داشت: دانشگاه پیام نور نیز همگام با آرمان های انقلاب اسلامی در صدد توسعه کیفی و عمق بخشیدن به محتوای دانش و خدمتگزاری به جامعه علمی کشور است./01



:: بازدید از این مطلب : 895
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel

هواپیمای ایر فرانس حوالی 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام ع ، با قلبی آرام و مطمئن پس از 15 سال هجرت، پا به خاک میهن اسلامی گذاشتند.

با گسترش قیام مردم و خروج شاه از ایران، شاپور بختیار به عنوان آخرین و تنها امید رژیم پهلوی و سردمداران غربی پشتیبان این رژیم، به عنوان نخست وزیر باقی مانده بود.

در طرف مقابل تظاهرات مردم هر روز پر شورتر و مصمم تر می شد و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بعنوان اصلی ترین خواسته مردم در نهضت انقلابی به رهبری امام خمینی مطرح می شد. امام خمینی که شرط ورود خود را به کشور، خروج شاه، اعلام کرده بودند، با فرار شاه در 26 دی 1357، تصمیم به بازگشت گرفتند. قرار بود این رجعت تاریخی در روز پنجشنبه پنجم بهمن 1357 انجام گیرد اما بختیار، با بستن فرودگاه ها مانع از انجام این امر شد.

با انتشار خبر بسته شدن فرودگاه ها، مردم خشمگین به خیابان ها ریخته و با تحصن و شعارهای کوبنده، دولت بختیار را تحت فشار شدیدی قرار دادند. در همین زمان رییس شورای سلطنت، سید جلال تهرانی، در پاریس ضمن استعفا خدمت امام، اعلام کرد که شورای سلطنت غیر قانونی است.

سرانجام، تحصن ها و تظاهرات عظیم مردم بختیار را مجبور کرد، فرودگاه ها را باز کند. کارکنان اعتصابی تلویزیون اعلام کردند برای ضبط و پخش مستقیم مراسم آماده اند. فرودگاه مهرآباد آماده استقبال از پرواز انقلاب بود.

روز 12 بهمن 1357، پرشکوه ترین استقبال تاریخی رقم خورد و هواپیمای ایرفرانس در حوالی ساعت 9 صبح در فرودگاه مهرآباد نشست و حضرت امام، با قلبی آرام و مطمئن پس از 15 سال هجرت، پا به خاک میهن اسلامی گذاشتند. صدها خبرنگار و عکاس و فیلمبردار به ثبت این رویداد تاریخی پرداختند. جمعیت استقبال کننده در طول 33 کیلومتر از فرودگاه امام تا بهشت زهرا که مقصد بعدی امام بود. بین 4 تا 8 میلیون نفر تخمین زده می شد.

امام از فرودگاه مستقیما به بهشت زهرا رفتند و ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی، سخنرانی تاریخی خود را در آنجا ایراد کردند. در این سخنرانی امام نخست وزیری شاپور بختیار را غیر قانونی اعلام کرده و فرمودند: «من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم.»

بدین ترتیب از ورود امام 10 روز تاریخی که بعدها دهه فجر انقلاب اسلامی نام گرفت، سپری شد تا طومار رژیم پهلوی و 2500 سال استبداد شاهنشاهی برای همیشه در هم پیچیده شود.



:: بازدید از این مطلب : 778
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mohammad Ali SHirdel

 



:: بازدید از این مطلب : 4569
|
امتیاز مطلب : 592
|
تعداد امتیازدهندگان : 516
|
مجموع امتیاز : 516
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد